glitter-graphics.com

Follower Cik Puan Stoberi

Tuesday, December 14, 2010

jOjO dAh iNsAF !!!!


Alien :  tolongggg......tolongggg...!!!


Bontot Besar : ehh...bunyi ape tu?? Alien minta tolong la....jom tengok??

Puteh : adehh...yang ko penyek aku apasal..?? bontot ko dah la besar..

Big Eye & Terry teruskan tido....


Bontot Besar : wei Puteh...ko nak kemana plak..???.belah sini lahhh...

Puteh : aku dengar belah sini...jom selamatkan adik kite tu....

Big Eye : adehhhh...Bontot Besar...kepala ko tu hempap bontot aku apesal???

Big Eye : aku taknak join korang boleh tak?? aku ade exam esok...


Jenny : kenapelah anak2 aku tu bising sangat ni...??? aku nak masak pon tak senang...Jojo..!!! tolong tengok sat adik2 ko tu???

Jojo : baik bu...!!! (aku lempang jugak sekor2 ni...hati Jojo berkata2...)


Bontot Besar : Ehhh...cepatlah sikit panjat tu...aku dah letih ni....asyik kena tolak korang jerr...

Puteh : ala..ko ni...tahanlah sikit...jap aku nak panjat dah ni...

Big Eye : Puteh..nanti kalu kite dah panjat sape plak nak tolak Bontot Besar tu plak???

Puteh : ahh...lantak dia la...pandai2lah dia panjat sendiri...sape suruh offer diri nak tolak tadi...


Jojo : Ibuuuu...!!!.everything is under control....dont worry mummy..!!..bohhsann tol kena jaga budak2 ni...


Alien : penat je aku jerit2 mintak tolong...sekor pon tak mai...huhuhu...


Puteh: jumpe tak Alien???..woiittt korang....aku tanye ni..jumpa tak???


Big Eye : Alien....sakit arrr....ko ni pehal??? tibe2 je tindih aku??

Alien : hahaha..aku saje je jerit mintak tolong tadi...aku nak korang semua main2 ngan aku...


Bontot Besar : ye yeayyy...jom kite main sondol2 nak tak???

Puteh : tak nak lah...penat aku nak sondol bontot ko...bontot ko besar....hahaha

Bontot Besar : nahhh..ambik ko..!!!

Puteh : Ibuuuu...!! tengoklah Bontot Besar ni!!!!


Jenny : Hai anak2 ibu...kenape jerit2 ni??? main elok2 sudahla...meh sini kat ibu...time for breastfeeding...Jojo..kenapa tak jaga adik ni???


Jojo : Ahh bosanlaa...adik2 jojo ni mengade2...sikit2 nak jerit...batak sangat..macam tak penah main jerr...Jojo nak main mafia war ibu tak bagi...tu yang jojo tak nak jaga adik...huhuhu...


Jenny : tak pelah Jojo..kalau kamu taknak tolong ibu, sape lagi nak tolong...ko lah satu2nye abang yang ade sekarang ni..abang2 ko yang lain masing2 dah ade kehidupan sendiri...Ibu cuma nak Jojo jadi abang yang baik & bertanggungjawab...Ayah ko pon dah takde....senyap je tanpa khabar berite...ko aje yang boleh ibu harapkan...boleh jaga adik2 ni...nanti kalu ibu dah takde...apelah nasib adik2 kamu ni....??? bukan ibu tak bagi Jojo main Mafia War..tapi sebab ibu tak mampu belikan pistol tuk Jojo....hukhukhuk...


Jojo: ibuuuu...maafkan Jojo bu...Jojo takde niat nak sakitkan hati ibu...Jojo janji Jojo akan jaga adik2 Jojo...Maafkan Jojo bu...Jojo taknak main mafia war lagi...Jojo nak main poker plak...leh dapat duit berjuta2...boleh ye bu..???.


Jenny : baiklah...ibu maafkan Jojo...tapi janji dengan ibu...Jojo mesti jaga adik2 tau...mereka ni tak reti ape2 lg...hah lagi satu...ibu benarkan Jojo main poker....manelah tau kot2 leh ubah kehidupan kite ni...kite ni dahla menumpang rumah orang...Jojo cubelah belajar ngan Cik Lan..dia tu pakar main game poker...nanti ibu cakapkan kat dia....

Jojo : thank you ibu...Jojo sayang kat ibu...!!!!

Puteh, Alien, Bontot Besar, Big Eye dan Terry : huhh..mengade2 bang Jojo...!!! menyampah...!!!


**end**



Pendidikan Moral & Sivik : Sentiasa menolong ibu di rumah ye adik-adik??...jangan sesekali mengharapkan balasan & ganjaran...lakukan dengan hati yang ikhlas...
Renung2kan...selamat beramal..!!!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...